este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

marți, 27 septembrie 2011

TORT CU MIERE ŞI LICHIOR


Reţeta tradusă de aici.
Prăjituri cu gelatină am făcut de multe ori în primul rând pentru că sunt delicioase şi în al doilea rând pentru că sunt uşor de preparat, dar crema acestui tort este surprinzător de delicată. Am pregătit acest tort pentru a-90-a aniversare a mătuşii Ana şi a “zburat” aşa de repede de pe masă că nici nu am reuşit să-l fotografiez.
Solicitată fiind să-l fac din nou, a doua oară l-am făcut puţin diferit. În curând va trebui să-l fac din nou şi atunci voi schimba şi fotografiile.



Ingrediente pentru 3 foi de  blat:

O lingură cu miere
3 ouă
3 linguri cu făină
O lingurăţă cu bicarbonat de sodiu 

Pentru cremă:

400 ml smântână fermentată
2 plicuri cu zahăr vanilat
120 ml lichior de ouă (poate fi înlocuit cu orice lichior vă place, dar dacă sunt şi copii, folosiţi doar miere)
5 foi de gelatină  sau 10 g granule
Miere după gust
250 ml frişcă 

Preparare:

Mierea se topeşte pe baia de aburi. Se bat ouăle şi se toarnă încet peste miere, amestecând continuu.
Făina se cerne împreună cu bicarbonatul de sodiu şi se pune în amestecul de miere cu ou, amestecând bine.
Aluatul este foarte lipicios. Se lucrează cu mâinile umede.
Se împarte în 3 şi se coc într-o tavă rece, 3 foi, până capătă o culoare aurie. Când blaturile s-au copt, se lasă să se răcească la temperature camerei.
Gelatina se înmoaie în 5-6 linguri de apă, suc, vin (ce doriţi) şi se lasă până se umflă, apoi se încălzeşte pe baia de abur până se dizolvă complet şi devine transparentă. Se păstrează la cald.

400 ml de smântână se bate  frişcă cu zahărul vanilat. Amestecând cu mixerul pe treapta cea mai mică de viteză se toarnă în fir subţire lichiorul, apoi imediat şi gelatin topită.

Se pune prima foaie în formă şi se unge cu frişcă amestecată cu miere după gust.
Frişca bătută cu  lichiorul şi gelatina se toarnă peste blatul uns.

Se pune al doilea blat care se unge şi el cu frişcă amestecată cu miere şi se decorează.

Cu aceeasi cremă am făcut  un tort de fructe şi cum imi rămăsese o foaie de blat am uns-o cu mere  rase amestecate cu afine.

Am  pus cremă apoi am acoperit tortul cu jeleu din suc de fructe de pădure în care se pun şi fructe.