este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

vineri, 26 martie 2010

BATOANE BENEDICT




Reteta si comentariile le-am tradus de pe blogul lisa is cooking

Am citit de curand cartile de bucate cu retete de panificatie si arome “Prajituri exceptionale “ si “Retete exceptionale de panificatie” si cred ca asi putea face orice reteta din aceste carti.
Totul arata incredibil de bine. Am cautat aceste carti pe “Amazon”, dar din nefericire nu mai sunt disponibile.
Magazinele cu produse de panificatie si arome (mirodenii) se află în Londra şi au fost fondate pe principiul realizarii produselor manual cu ingrediente şi metode tradiţionale.
Ei se bazeaza pe ingrediente de cea mai buna calitate si tehnici atente de copt, pentru a realiza produse incredibile care nu sunt mascate în nici un fel prin decor.
Îmi place această abordare şi primul lucru pe care am avut sa-l incerc a fost Batoanele Benedict cu topping de migdale crocante.
Prima mea problema a fost sa aflu ce este acest lucru numit un Baton Benedict?
Există o notă în carte explicând că numele provine din Africa de Sud de la un tort Benedict care are arome similare.
Eu nu am gasit informatii online despre aceasta prajitura, asa ca daca cineva gaseste informatii despre aceasta prajitura, m-as bucura sa-mi spuna si mie.
In aceste carti retetele sunt date in masuri metrice pentru greutate si pentru conversie am folosit cantarul meu de bucatarie setat pe grame. Acum, că am acest cantar, nu ştiu cum am trăit fără el atât de mult timp.Imi trebuie insa ceva ajutor ca sa transform gradele Celsius in Fahrenheit si pentru aceasta am folosit Food Lover's Companion.
Aceasta prajitura simpla incepe cu o baza din aluat. Interesant, ingrediente aluatului includ si amidon de porumb, pe care din fericire l-am avut în casa.
In afara de aceasta, a fost o reţetă simplă de aluat cu unt, făină, zahăr, praf de copt, sare şi vanilie. Acest aluat a fost preset intr-o tava patrata cu latura de 8 inch (cca 33 cm) si pusa la rece in timp ce se pregateste toping-ul.
Topping-ul se face cu unt topit cu zahar, vanilie, putin lapte si fulgi de migdale.
Aluatul racit in tava este acoperit cu un strat de ceea ce trebuia sa fie gem de zmeura, dar eu am folosit jeleu de coacăze negre, si apoi am turnat umplutura peste el.
Am dat-o la cuptor pentru 30 de minute si mirosea fantastic in timp ce se cocea.
Am lasat tava sa se raceasca si apoi am pus-o in congelator pentru a putea fi taiata mai usor in batoane.
Cred ca rareori m-am bucurat de un astfel de tip de prajitura în stare refrigerata.
Stratul de jeleu este delicios cand este rece iar topping-ul si aluatul nu pot fi rele, la orice temperatura.
Aş încerca să merg pe ceva crocant, cu nuci deasupra, fructe, mijloc dulce si untos, baza bogata din toate astea, dar pana atunci fug la bucatarie sa mananc un alt baton din acesta.


ACTUALIZARE:
Deoarece cartea nu este disponibila si am avut o cerere pentru reteta, o redau mai jos:
BATOANE BENEDICT
Intai se prepara crusta de aluat:
150 g unt
225 g faina
4 linguri amidon de porumb
½ lingurita praf de copt
125 g zahar tos + ceva pentru presarat in tava
¼ lingurita sare de mare
1 lingurita extract de vanilie
-Ungeti o tava de 24 x 20cm si presarati cu zahar.
-Taiati untul scos direct din frigider in cuburi, puneti-l intr-un castron si lasati-l sa se moaie, timp de 30 de minute; cerneti deasupra faina, amidonul si praful de copt, apoi adaugati zaharul,sarea si vanilia; frecati între vârful degetelor până când începe să se faca un amestec (sau puneti amestecul de ingrediente in robot sau in cuva mixerului si mixati pana se formeaza firimituri mari).
-Presati mixtura in tava pregatita si puneti tava in frigider sa se raceasca pana pregatiti umplutura.

Topping-ul:
1oo g unt
60 g zahar tos
1 lingurita extract de vanilie
200 g fulgi de migdale
3 linguri de lapte
Gem de zmeura (sau de coacaze sau alt jeleu de care aveti si va place)
-Preincalziti cuptorul la 180 grade Celsius
-Puneti untul, zaharul, vanilia, migdalele si laptele intr-o cratita mica pe foc mic si incalziti pana se topeste untul. Luati de pe foc si lasati sa se raceasca.
-Scoateti tava cu aluat din frigider si puneti un strat de gem; turnati mixtura de unt racita, deasupra; coaceti pentru 25-30 de minute apoi lasati sa se raceasca pe un gratar; raciti apoi in frigider o ora pentru a se taia mai usor.