este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

miercuri, 24 martie 2010

STIUCA UMPLUTA






Reteta este tradusa de aici si apartine Anastasiei Scripkina

Ingrediente

• o stiuca (sau salau), cu o greutate de aproximativ 700 g
• 100 de grame de pâine
• 200 ml lapte
• 1 ou
• 150 g ceapă
• 1-2 linguri orez fiert (opţional)
• verdeturi dupa gust
• maioneza
• Sare
• Piper



Preparare:
Tatal meu iubeşte pescuitul. Practic, captura sa este Zanders, dar intr-o zi tatăl meu a adus o stiuca.
Şi avand mult timp m-am gandit să fac stiuca umpluta. Se pare că acest lucru este simplu.
Gustul a depăşit toate aşteptările noastre. Stiuca s-a dovedit a fi foarte moale şi suculenta.
Am adăugat in umplutura orez fiert, dar puteti sa nu faceti acest lucru.
Dacă va ramane umplutura, puteţi modela burgeri din ea.
Dacă folosiţi peşte congelat înainte de preparare ar trebui să fie bine dezgheţat.
1. Stiuca se curata (nu se taie pe burta), tăiati înotătoarele, capul se separa, scoateţi branhiile.
În cercul dinspre cap faceti incizii, separati pielea de carne.

2. Cu atenţie, scoateţi încet pielea. Pielea este eliminata destul de uşor.

3. La baza cozii se taie osul (sira spinarii).Din peşte eliminati măruntaiele.

4. Carnea se separa de oase (acestea se elimina foarte uşor).

5. Painea se inmoaie in lapte.

6. Carnea se da prin maşina de tocat, (se poate trece de 2-3 ori), la fel pâinea, ceapa (sau le puteţi măcina pe toate intr-un blender.

7. Verdeata se toaca marunt.

8. Se amestecă carnea, ceapa, pâinea, orezul, verdeaţa. Se adaugă sare şi piper.

9. Adaugati oul.

10. Amestecati bine.

11. Cu masa obtinuta se umple pielea (nu trebuie umplut prea indesat deoarece pielea poate plesni)

12. Puneti stiuca pe folie (folia poate fi unsa uşor cu ulei sau unt), ataşaţi capul.

13. Ungeti stiuca umpluta cu maioneza.

14. Înveliti in folie. Puneti stiuca în cuptor. Coaceţi la 180 de grade timp de o oră.
Lasati sa se răcească complet şi abia apoi eliminate folia.
Serviti stiuca rece.

15. Decorati dupa gust.
Am făcut o grilă de maioneza, si am împodobit-o cu afine.
Din ceapa am făcut coroana. Pentru a face acest lucru, am tăiat ceapa în 2, am scos o porţiune de dimensiunea corespunzătoare, am făcut o margine in zig-zag cu foarfeca.


16. Peştele în secţiune.

Observatiile mele:O reteta foarte asemanatoare folosesc si eu. Deosebirea este ca eu folosesc unt frecat cu zeama de lamaie in loc de maioneza, usturoi in loc de orez si o pun in cuptor fara a fi invelita in folie. In acest fel se rumeneste foarte frumos la suprafata iar interiorul ramane moale si suculent.
Mai am o deosebire la modul de scoatere a pielii de pe peste: eu nu sectionez complet capul ci doar atat cat sa sectionez sira spinarii apoi intorc pielea ca pe o manusa. La sfarsit cos pielea unde a fost sectionata si inainte de a o decora scot atele. Daca stiuca este prea tanara si se mai rupe pielea "pe ici pe colo", o cos.