este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

miercuri, 23 septembrie 2009

MILIONAR AL SHORTBREAD – PRAJITURA CU CARAMEL SI CIOCOLATA


Reteta este tradusa de aici.

Nu stiu cum sa numesc acest articol ... asa ca voi începe cu o imagine, doar pentru a vă arăta de ce e Milionar al Shortbread, de asemenea, cunoscuta sub numele de Carmel Shortbread.
Acest lucru mic .... similara cu ecstasy din baruri ... am rezuma: un strat de nisip, un strat de caramel si un strat de ciocolata .. manâncă şi suspina de fericire!
Da, un pic cam multe calorii, dar eu chiar cred ca bucuria de a manca compenseza teama de ingrasare!
În plus, nu trebuie sa fii cu adevarat expert pentru a o face ... sunt multe reţete, în special cu privire la stratul de caramel, nu este după experimentele mele, reţeta pe care v-o prezint este publicata in "Favourite Teatime Recipes".
Totul va fi mai uşor dacă aveţi o tava nu prea mare pătrata sau dreptunghiulara, dar puteţi să folosiţi si o tava de tort. Eu l-am făcut într-o tava pătrata cu latura de 23 cm, căptuşita cu hârtie de copt.

Pentru stratul de nisip :
120g de unt moale-am pus unt sărat ... fericire!
180g de făină cu autocrestere (sau faina si un pachetel de praf de cpt),
60g de zahăr)

Se freaca untul cu zahar apoi se adaugă făina(cernuta impreuna cu praful de copt). Nu se prelucreaza prea mult. Se strange intr-o minge.


Apoi se pune bucată cu bucată in tava captusita cu hartie de copt (aluatul nu este suficient de tare pentru a fi intins ca o foaie de patiserie, de exemplu)
Am intepat cu o furculiţă



şi am dat pentru aproximativ treizeci de minute la cuptorul preincalzit la 1700C.

Este un pic ars aici


Pentru caramel:
120g zahăr,
120g unt,
2 linguri Golden sirop sau miere de albine,
o cutie de lapte condensat îndulcit

Puneti toate ingredientele intr-o oala, se topesc si apoi se fierbe amestecul timp de 5 minute, amestecând constant.
Trebuie sa capete o culoare frumoasă iar consistenţa este mai groasa si nu se mai tine de peretii vasului. Fără întârziere, trebuie turnata peste foaia de nisip, este nevoie sa ne miscam rapid.


Pentru ciocolata
Topiti 200g de ciocolată (neagra, cu lapte sau un amestec de ambele) şi turnati peste caramel.
Lăsaţi să se răcească şi apoi la frigider peste noapte.

A doua zi, tăiati în bucăţi, cu un cuţit incalzit in apa fierbinte (pentru a nu se sparge crusta de ciocolata).