este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

marți, 24 noiembrie 2009

PAVLOVA MERINGUE ROULADE


Reteta postata de nico-vya pe culinar.ro

………………………
“Dupa o reteta preluata de la tv, reteta unei mari artiste intre ale culinaritului - ROSEMARIE SCHREGER. M-a atras simplitatea retetei si in acelasi timp corectitudinea executiei. Acum am facut-o a doua oara, reteta nu da gres, gustul e DIVIN.”

Ingrediente crema:

-250 gr mascarpone
-200 ml frisca , eu am avut smanatana dulce
-1 lingura zahar pudra
-2 lingurite apa de trandafiri dak nu va place renuntati sau inlocuiti cu altceva
-un strop de sare pt a accentua gustul si a-i da savoare cremei
- zahar vanilat dupa gust- eu am pus 2 lingurite


Mod de lucru:
se amesteca mascarpone +zahar pudra+zah.vanilat +sare+apa de trandafiri.
separat se bate frisca tare dar nu bat ...sa aiba aspectul ala de imbatranit, ca nu mai are acelasi gust....si se adauga in prima compozitie. se amesteca usor si se da la frigider.




Ingrediente pentru blat:

-4 albusuri, eu am avut la congi si sunt bune de folosit
-225 gr zahar tos
-1 linguirita apa de trandafiri
-1 lingurita de otet
-1 lingurita amidon
-50 gr nuca de cocos -fulgi
-un praf de sare





Blatul:
cuptorul la 110-130 grade celsius aici in functie de cuptor-rulada trebuie sa ramana aproape alba.

se bat albusurile spuma tare se adauga zaharul treptat si sarea. albusul trebuie sa fie lucrat f bn. cu paleta invartind usor , se adauga otetul apa de trandafiri, amidonul si nuca de cocos
se pune hartie de copt si f f usor se unge cu putin ulei aproape nu trebuie dar marginile au tendinta a se prinde usor. nu-i bai ca oricum daca vreti sa indreptati marginile cad oricum.
se da la cuptor pt 30-35 min, blatul trebuie sa ramana aproape alb...dar facut in acelasi timp.




lasati sa se racoreasca cateva minute si apoi intoarceti blatul, puneti crema si rulati. Un mic secret ca sa zic asa...desi multi poate il stiu....daca vreti sa obtineti o rulada asa, mai impunatoare, rulati ca lungime pe latura mai scurta.
rulada va avea mici crapaturi...normale ca doar e blat de bezea...dar tocmai acest aspect o face deosebita.
Se poate decora ...DAR e atat de frumoasa simpla incat am preferat sa fac asa un mic joc pe farfurie. parerea mea e de lasat simpla. De fapt daca o incercati va veti convinge.