este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

marți, 24 noiembrie 2009

TORT "EXOTIC" - DANEZA


Aceasta reteta este postata de Daneza pe Culinar.ro



Ingrediente
Blat
125 g icing sugar (zahar pudra cu pana la 5% amidon)
125 g pudra de migdale
3 oua marisoare (170 g)
1 galbenus (20 g)
90 g unt moale
25 g amidon de cartofi
40 g pasta de fistic

3 albusuri (100 g)
25 g zahar pudra

Tava folosita: 31 x 21 cm

Intai am inceput cu pasta de fistic, pe care n-o aveam, nici n-am cautat-o prin magazine caci nu stiu daca as fi gasit-o pe undeva. Google sa traiasca ...Din mai multe retete am folosit-o pe cea mai simpla, gasita aici:
Pasta de fistic
50 g fistic
25 g zahar pudra
putin ulei
Fisticul pus putin la cuptor sa se rumeneasca (sau pe foc intr-o tigaie antiadeziva)....apoi i-am curatat cat de cat coaja rosiatica si l-am dat prin robot. L-am amestecat cu zaharul pudra...si l-am dat prin rasnita pentru cafea. Am adaugat putin sirop de glucoza (light corn syrup), pentru ca asta vazusem ca are si martipanul (pasta de migdale) in compozitie, cu toate ca retetea spunea de putin ulei...
Si asta-i rezultatul...pe care l-am invelit apoi imediat in film alimentar, ca sa nu se intareasca.



Pentru blat se amesteca la un loc icing sugar-ul cernut cu pudra de migdale, ouale, galbenusul, amidonul, untul si pasta de fistic pana se omogenizeaza bine (am pus KA-ul la treaba)
Albusurile se bat spuma cu zaharul pudra, si se adauga apoi peste compozitie...amestecand usor cu telul in forma de para sau cu o spatula de silicon.
Tava am uns-o cu margarina si tapetata doar pe fund cu hartie de copt. Am impartit compozitia in doua si am copt doua foi. 13-15 min la 180 C.
Gata coapte
Si mai de aproape, ca sa-i vedeti textura






Apoi jeleul de caise si fructul pasiunii din reteta de unde m-am inspirat, l-am inlocuit cu jeleu de ananas cu samburi de rodie si rom (cantitatile le-am pus din ochi, am vrut sa-mi iasa stratul de jeleu chiar mai gros)
Jeleu de ananas si rodie
600 g ananas din conserva
1 rodie (de la care am folosit 125 g samburi, restul i-am pastrat pentru decor...sau am mai dat iama-n ei, ca tare buni sunt )
400 ml suc de la compotul de ananas + 200 ml apa
25 g gelatina
15 g amidon
60 g zahar
esenta de rom (am pus de la dr.Oetker cam jumatate de sticluta)
Ananasul taiat bucatele, amestecat cu zaharul si amidonul se pune intr-un vas la foc mic pana se topeste zaharul.
Apoi am adaugat si lichidul (suc de ananas + apa) si-am lasat sa dea un clocot, si pus deoparte la racit. Intre timp am pus gelatina la inmuiat cu apa rece, apoi am pus-o la bain-marie sa se dizolve complet, si am pregatit si samburii de rodie.
Amestecate toate, apoi tava (aceeasi in care am copt blatul) am imbracat-o in film alimentar si turnat jeleul in ea.
Am pus tava la frigider pana ce a inceput jeleul sa se intepeneasca o idee (nu total) si apoi am intors unul din blaturi peste jeleu, am presat putin, apoi invelit cu totul in film si dat la frigider sa se intepeneasca de tot.





Mousse de cocos
Reteta am gasit-o pe net, nu mai stiu unde, c-o aveam notata pe-o hartiuta...mi s-a parut interesanta ca-i foarte rapida.
1 conserva lapte de cocos (400 ml)
1 conserva lapte evaporat (385 ml) - eu l-am inlocuit cu 320 ml frisca lichida
1 conserva lapte condensat (300 ml)
1 lingurita esenta de vanilie
2 plicuri gelatina (14 g)
in plus am adaugat 50 g nuca de cocos rasa, pe care am rumenit-o putin intr-o tigaie antiaderenta
Laptele de cocos se amesteca cu laptele condensat (cine foloseste si laptele evaporat il adauga si pe el la amestec), nuca de cocos si esenta de vanilie. Frisca am batut-o, iar gelatina amestecata cu apa rece, ca sa se umfle, apoi dizolvata complet la bain-marie. se amesteca toate si gata mousse-ul


Si incepem aranjarea tortului
In reteta de pe site-ul francez se facea montarea prajiturii invers, apoi se rasturna... dar eu am preferat sa-l aranjez asa cum avea sa arate la final. Pe tava pentru servit se aseaza blatul cu fistic (cel ramas singur). Eu mi-am construit - ca de obicei- si un cadru din carton (invelit in folie alimentara). Peste blat am turnat jumatate din mousse-ul de cocos.
Apoi am scos jeleul+blat de la frigider, l-am intors cu ajutorul unui gratar (atentie cum il manipulati sa nu se rupa), apoi l-am pus peste mousse-ul de cocos.
Deasupra am turnat cealalata jumatate din mousse-ul de cocos, am nivelat...si cu el la frigider pana a doua zi.





Si azi dimineata m-am apucat de decorat. Mai intai l-am ajustat pe toate partile, ca se vada distinct straturile



Pentru margini am gasit o chestie interesanta pentru decor care nu-i din ciocolata (pe Godiva, la una din retete, in clipa asta nu gasesc care-i cu toate ca mi-am notat-o)

4 linguri unt topit (60 g)
1 albus
1/2 lingurita esenta de vanilie
un praf de sare
1/3 cana zahar pudra (45 g)
2 linguri faina (25 g)
3 linguri cacao (25 g)

Albusul se amesteca cu sarea si esenta de vanilie, folosind telul in forma de para. Separat se amesteca si se cern faina, cacaoa si zaharul pudra.
Se toarna peste albus cate putin din amestecul de solide, alternand cu untul topit. Si se omogenizeaza bine, sa nu ramana cocoloase. Rezulta o pasta de genul asta:

Pe hartie de copt se fac decorurile dorite, apoi hartia am uns-o cu putina margarina (pe partea cu desenele) si-am intors-o in tava, presand bine ca sa ramana intinsa. (de-abia la ultima tava mi-am adus aminte sa fac si poza)

Se pune compozitia intr-un poch cu varful nr. 3 zice la reteta (eu am folosit nr.2) si se traseaza peste desene.
Se pune tava la cuptor pentru 5 min. la 175 C, apoi se scoate si se lasa formele sa se raceasca in tava, apoi se scot cu grija sa nu se rupa (faceti cateva in plus ca sa aveti de rezerva)
Astea deja le facusem din plictiseala, ca deja ma saturasem de ele...la cate am facut.





Apoi am zis sa mai incerc ceva superusor, gasit pe site la Chef Simon.

Pe o foaie de silicon pusa intr-o tava, am pus cu lingurita sirop de glucoza (light corn syrup). Peste unele din ele am pus si coaja de portocale confiata.
Se pune tava in cuptor la 200 C, si se lasa pana se caramelizeaza siropul. Eu dupa vreo 5 min am scoso-o si aratau asa.
Trebuie lasate pana se maronesc usor (nu va speriati, ca fac basici intr-o veselie)
Rabdare si tutun...ca mai am putin..





Inca doua jeleuri, unul de portocale si unul din suc de rodie (fara poze, ca-i floare la ureche)
Reteta e postata aici pe Culinar de catre Afrodite, am modificat putin cantitatile.

250 ml suc de portocale/rodie
1/2 plic gelatina (3,5 g)
50 g zahar

Sucul amestecat cu zaharul se pun pe foc pana se topeste zaharul. Se adauga gelatina dizolvata...si cu asta basta. Natural si fara chimicale.
Si finalul...ca v-am ametit destul




Din toate unghiurile





Ceva detalii


Prezentarea pentru concurs




Si sectiunea