este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

miercuri, 16 decembrie 2009

SUFLEU DE BRÂNZĂ


Reteta tradusa de aici

Nu sunt sigura dacă sa-l numesc aperitiv. Nu ştiu exact cum sa-l "numesc" – sufleu, jeleu sau gelatina…Oamenii cunoscatori, sper ca-mi vor spune si mie.
Eu vă oferă o idee, iar umpluturile pot varia în funcţie de gustul fiecaruia.
Din aceste cantitati de ingrediente ies 10-12 portii “decente”.
Pe masa de Anul Nou pentru un bradut, jumătate din cantitate va fi de ajuns
Puteti să pregătiţi sufleul si dintr-un singur fel de branză.
Ingrediente:
Pentru sufleu:
150g brânza proaspătă + 150g Branza de vaci (sau branza cerchez)(sau doar să ia 300g brânza proaspătă)
150g maioneza
150g iaurt (neîndulcit, fără aditivi)
1 pachet de gelatina (20 g) + 100 g de apă rece, lapte sau smântână 10%
Sare, piper şi alte mirodenii după gust

Puteţi adăuga, de asemenea, (chiar este necesar!) ierburi proaspete, tocate, eu nu am adaugat doar pentru că mi-a fost teamă că nu imi ajung pentru a decora bradutii.


Pentru umplutura:
200g sunca
2 ardei graşi mici (roşu şi galben)
2-3 linguri fructe cu coajă (nuci, fistic sau nuci de pin)

Puteţi folosi, de asemenea, alte opţiuni pentru umpluturi. Foarte gustos este cu peste rosu sarat si creveti sau cu fructe asortate (nuci, alune, fistic, nuci de pin, etc)

Preparare:
Se pune gelatina la umflat in apa rece. Se dizolvă apoi pe baia de apă.
Brânza de vaci se rade pe răzătoarea mică. Batem cu atenţie cele două tipuri de brânză, maioneza si iaurtul. Sarati si piparati dupa gust. Continuaţi să bateti, turnand în fir subţire gelatina dizolvată.


Pentru umplutura se taie cuburi mici, sunca, ardeii. Fructele cu coajă lemnoasă se incălzesc uşor în tigaie pentru a se usca.

Adăugaţi umplutura în masa de brânză, amestecaţi bine şi puneţi in forme. Acestea pot fi pahare, ceşti de cafea, ceşti de iaurt şi aşa mai departe.

Toate se pun în frigider până se încheagă, mai bine peste noapte.
Sufleul închegat se scoate încet din forme şi se servesc după gustul dumneavoastră.
Am decis să fac din sufleu un braduţ. Pentru aceasta din hârtie groasă acoperită cu film alimentar si capsată, se face un con şi se introduce într-un pahar înalt. Iată acest con este gata pregatit pentru a fi brad de Crăciun.

Ungeţi cu un strat subtire de maioneză şi acoperiţi cu verdeturile tocate rămase. Globurile au fost realizate din seminţe de rodie, vârful pentru pomul de Craciun - dintr-un ardei roşu (plantat pe o scobitoare)



Si sectiunea:



Este un aperitiv săţios, asa că am recomanda a se face porţii de 100-150g. Chiar si bradul de Craciun poate fi tăiat în bucăţi, incepand de la vârf.