este ora...


Flash Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com

marți, 15 septembrie 2009

MONTECARLO (ALAIN DUCASSE)


Reteta tradusa de aici
La Crăciun am primit o carte despre deserturi de Alain Ducasse, o carte minunata, plina de idei minunate şi reţete şi, în final, am putea sa încercam!
Ocazia a fost ziua de nastere a surorii mele, şi după ce de nenumarate ori am rasfoit întreaga carte pentru a fi in masura sa iau o decizie, ochiul meu s-a oprit în sfârşit pe o reteta "Palet sau Montecarlo."
A fost conceput iniţial pentru monoporţii ...
L-am adaptat, prin urmare, pentru a oferi un tort!
Nu există nici o cale...
Cred că eu nu pot să urmez o reţetă de la început până la sfârşit!
În acest caz, în ceea ce priveşte blatul-am înlocuit cu cel folosit pentru trei mousse de ciocolata, pentru glazurare, am preferat să folosesc acest super-testat, asa cum s-a dovedit pe Cookaround, mousse ...
dar eu vă garantează că reflectă fidel reteta lui Ducasse!

INGREDIENTE:

BISQUIT DE CIOCOLATA
180 gr de ciocolata
85 gr unt
180 de grame albuşuri de ou
50 g de zahăr
70 g gălbenuşuri de ou
MOUSSE DE ALUNE
150 gr nuga de ciocolata cu alune
45 gr pralin
150 gr smantana pentru frisca
300 gr frisca batuta
GLAZURĂ DE CIOCOLATĂ
115 gr de apă
100 gr crema
150 gr de zahăr
50 g pulbere de cacao
5 gr gelatina

PREPARARE:

BISQUIT CIOCOLATA
Topiti ciocolata cu unt la 45 de grade.
Bateti albuşurile de ou şi zahărul şi amestecati cu ciocolata topita cu unt.
Apoi se adaugă gălbenuşurile şi se amestecă bine.
Se toarnă amestecul în tava de tort căptuşita cu hârtie de copt şi se coace la 190 ° pentru 10 minute.

MOUSSE DE ALUNE
Topiti ciocolata cu alune într-o baie de apă sau la microunde.
Se adaugă alunele şi se amestecă pralinul.
Adu la fierbere smantana, lasă să se răcească şi apoi incorporeaz-o in ciocolata.
Adauga frisca batuta.

GLAZURĂ DE CIOCOLATĂ
Se fierb împreună apa, smântâna, zahărul şi cacao, timp de 8 minute.
Luati de pe foc şi cand amestecul ajunge la 50 de grade,adăugaţi gelatina înmuiata în apă rece.
Utilizaţi amestecul la 40 de grade.

MONTAREA

Pregătiţi blatul şi lasati-l să se răcească.
Pregătiţi mousse şi se toarnă peste blatul rece, asezat in tava.
Se păstreaza la frigider câteva ore pentru a se intari şi apoi se acoperă cu glazură şi se decorează după cum doriţi, în acest caz cu alune caramelizate şi şiruri de caramel.